vrijdag 3 september 2010

Mijn zelfgemaakte bloempotten

Zo,.. na een laagje lak zijn ze klaar voor gebruik. Nu rest mij alleen nog de taak om te bedenken wat ik erin ga doen. Hm...mischien nepbloemen ''denk denk''.

Ik ben in ieder geval al blij dat ze goed gelukt zijn. Ik was bang dat het papier niet goed zou blijven zitten. Ik heb servetlijm gebruikt en het blijf gelukkig (tot nu toe) goed zitten.
Het resultaat...........
Bloempot 1 voorkant

Bloempot 1 voorkant

Bloempot 1 achterkant

Bloempot 2 voorkant
Bloempot 2 achterkant


Het is voor iedereen een aanrader om te doen. Het maken van de bloempotten is leuk, maar de resultaten zijn ook vaak leuk. met servetten schijnt het ook heel mooi te zijn.

Maar goed.. We hebben eerst de potten in grondverf gezet (van de action). Vervolgens geverfd met acryl (wederom van de action) en zijn daarna gaan versieren. Tot slot wachten tot de lijm goed is gedroogd en er dan een laagje lak over. Ik heb gebruikt gemaakt van spuitlak, maar dit is wel oppassen. De lak loopt namelijk snel uit wat niet mooi is voor je verf.

1 opmerking:

Alexandra zei

Leuke bloempotten. vooral dat stukje met dat papier wat op een punt loopt.